Brev från Servian

lördag 7 juli 2012

stranden...

I dag fick vi några sköna timmar på stranden. Det var precis lagom varmt, 28 grader sådär, och en liten bris. Härligt att ligga och läsa en bok, mumsa vattenmelon och lyssna på vågorna! Vattnet var så varmt så att till och med jag hoppade i utan problem...

Vi åker oftast till vår strand som är "bara" sandstrand, utan affärer och glasskiosker, men häromdagen åkte vi en sväng till Valras plage. Där råder semesterstämning; det finns många affärer med badattiraljer och souvenirer, många turister, glasscaféer och flip-flopar ...









Visst, 
ibland är det inte så dumt att gå på glasscafé!


5 kommentarer:

  1. Låter härligt, fast vi hade en fin dag är hos oss i Sverige igår också -men idag har det regnat till och från hela dagen + åskat.
    Er strand som är "bara" sandstrand låter som något för mig också. Kan man få en liten vägvisning dit tro? Ser fram emot att kunna åka dit och bada när vi kommer ner om ca en månad.
    KarinR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin,
      en favorit är Vendres; vi brukar köra ner vid hamnen Port Vendres. Längst ut mot piren får man ha med sig hund, och vill man inte det är det bara att gå längs stranden en bit :)

      Radera
    2. Tack! Det låter bra. Det kommer vi att testa (utan hund) ;-)
      KarinR

      Radera
  2. Dina bilder får till och med Valras Plage att se inbjudande ut - turistfälla, annars, har jag fått för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det en turistfälla, men det finns något gott med allt; som lite färg, folkliv och glass :))

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!