Brev från Servian

lördag 30 april 2016

födelsedagsmiddag...




Häromkvällen firade jag min födelsedag med familjen på nya
Bistron La Galerie i Magalas, 
där är väldigt avslappnad och familjär stämning.

Kvällen inleddes med en färgstark Spritz...


Receptet hittar jag sedan på Aperols hemsida:


Till förrätt en underbart len tarte med pilgrimsmusslor, 
Saint- Jacques...


och dagens fisk var lax till huvudrätt...


Dessert mäktade jag inte med tyvärr, 
men både det inlagda päronet och choklad-fondanten verkade lovande...

Till kaffet spelade kocken en trudelutt ja må hon leva
"joyeuse anniversaire" på pianot :)

Magalas har verkligen fått en mysig liten kvarterskrog 
som tål att besökas flera gånger!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!