Brev från Servian

tisdag 3 augusti 2010

går på marknad...


Idag hade jag bespetsat mig på att gå till grönsaksaffären och köpa små fina kronärtskockor, som jag såg i lördags. Men det var då det, i dag var de slut...

Tog en sväng på torgmarknaden i stället. Olivhandlaren var där.
Hans aperitifblandning, "mélange d'apéro" är en favorit, så det köpte jag förstås. Provade också en variant med krossad vitlök, ahhhh helt underbara!

Apéro, aperitif, är en bra tradition.
En apéro med tilltugg är ett enkelt sätt att kunna umgås lite avslappnat. Det måste inte lagas middag för att bjuda hem någon. I stället kan man sitta och prata ett par timmar, innan man går åt var sitt håll och fixar middagen.
Skönt!

Vi har inte hunnit träffa vår närmaste granne så mycket eftersom hon har varit iväg på semester, men en apéro kan vara ett bra sätt att börja lära känna henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!