Brev från Servian

torsdag 20 januari 2011

Äh!


Tre dagar ledigt, färgen inhandlad och sovrummet röjt, här ska göras rockad!
Vårt sovrum har bara ett litet takfönster och ska bli omvandlat till tv/filmrum i stället. Jag tänkte djupröd fondvägg och lite biokänsla...
Men: nackspärr!
Grym nackspärr.

Äh! Det får bli en annan dag.
Min medicin i dag blev att bara ta det lugnt...

En timme i solen på bakterrassen gjorde gott. Men i vinden är det kyligt.
Vi har ju några vindar här att välja på och jag tror det är Tramontane som är på gång med kylig luft från bergen.
Än värre var det när jag bodde i Avignon, med Mistralvinden som drog ner längs Rhônedalen. Den blev man verkligen snurrig av.

Passade på att läsa veckans l'Express där i solen. Reportage om Eva Gabrielsson och Stieg Larsson , med anledning av hennes nya bok som är skriven i samarbete med en fransk journalist.

Nu går solen strax ner, tjejerna kommer hem från skolan och det blir myskväll med läxor och annat.
Värre kan man ha det!

Hoppas du får en bra kväll :-)

2 kommentarer:

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!