Brev från Servian

torsdag 2 juni 2011

en liten utgrävning...


Den här eftermiddagen har jag ägnat åt en mindre arkeologisk utgrävning... Det kändes så i alla fall, nere i vår egen cave. Under lager av jord och smuts kommer någon slags golv fram! La cave är den stora vinkällaren under huset där de förr gjorde vin. Vi är glada att de gamla betongkaren för vinifikation finns kvar.


lite annat smått och gott också...




Det är ett fantastiskt rum men inte i bästa skick...


Om det här var ett inredningsprogram kunde jag snabbt spolat vidare till hur det blev efter renoveringen, men tyvärr, där är vi inte ännu... Jag har i alla fall bilden inne i mitt huvud, när vi sitter och myser i vår fina vinkällare, en vinprovning i skenet av levande ljus... så jag återkommer... "några hundra timmar senare"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!