Brev från Servian

torsdag 9 oktober 2014

franskt Nobelpris...



Fransmännen har ju redan ett ganska gott öga till oss svenskar, 
och inte blir det väl sämre nu när Patrick Modiano tilldelas Nobelpriset i litteratur...

Bilden ovan har jag lånat från hans svenska förläggare, 

På deras hemsida presenteras böckerna som är utgivna där,

Jag minns att vi läste Villa Triste under franskastudierna, 
och hoppas att jag har den någonstans i gömmorna, 
för jag kan inte påstå att jag minns den så väl. 

Bara att leta fram den nu då!

Félicitations! M. Modiano!
.

2 kommentarer:

  1. Ja vad häftigt ! Jag har ingen "relation" till honom :) men får väl ta oss an honom i vår bokcirkel så småningom !
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Spännande att få läsa en för mig ny författare.

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!