Brev från Servian

lördag 31 december 2016

bonne année!




Nu är det bara några timmar kvar av det här fantastiska året 2016.

 Det har varit ett år med mycket arbete...
Jag är så tacksam för att mitt jobb med Hus i Languedoc är så uppskattat, att fler svenskar än någonsin vill köpa hus här i Languedoc med min hjälp.


I år var också året då vi hittade en fin liten lägenhet i Béziers, 
med bästa tänkbara läge.
Den tänkte vi erbjuda er att hyra nästa år, 
men först väntar en grundlig renovering...


Min monsieur Kloo jobbar intensivt med sitt fiolbygge 
och har deltagit i The Amati Exhibition i London. 
Nu väntar strax en ny internationell fiolbyggartävling...

Flickorna som inte kunde många ord franska då vi flyttade hit går nu båda på gymnasiet, pratar franska helt obehindrat och innan vi vet ordet av drar de vidare ut i världen...


Men hundarna, ja de stannar väl hemma :) 
och drar ut oss på sköna promenader...


Det är verkligen fantastiskt att få bo och leva här i södra Frankrike.
Vintern har varit mild och igår köpte jag den första mimosan,
odlad i Saint-Chinian, 
och vårdoften fyller huset!

Nu är vi beredda att ta oss an nästa år...


Jag önskar alla mina läsare ett riktigt gott nytt år 2017! 
Bonne Année!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!