Brev från Servian

måndag 23 juni 2014

fina golv...


Det här med att visa hus är spännande inte bara för spekulanterna utan även för mig. 
Första gången jag visar ett hus som är till salu 
vet jag inte om det ska uppfylla förväntningarna.


I dag visade jag ett hus med mycket bevarad karaktär 
och det är dessvärre ganska ovanligt.


För att kunna köpa ett sånt här hus krävs förstås att man har lite tid för att renovera och inte måste kunna flytta in i ett färdigt hus på en gång; det är snarast bra om det får ta lite tid, så att man hinner känna in vad som passar i huset.


Här fanns alla golv bevarade, med olika mönster i nästan alla rum, 
och det tyder på att det varit ett rikt hushåll.

 I klassiska carrelage-golv som dessa är plattorna gjorda en och en, 
och tekniken används fortfarande. 

Det finns en kunnig hantverkare i Pézenas 
och flera större firmor som Carocim som även har återförsäljare i Sverige.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!