Brev från Servian

lördag 7 juni 2014

vid floden i Agde...


Jag var i Agde häromdagen i husärende 
och passade på att strosa längs floden Hérault.
Här ligger "gamla krabban" och väntar på att ta en segeltur i Medelhavet.

Du kan mönstra på le Vieux Crabe och hjälpa till under segelturen om du vill, 
eller fara ut i solnedgången... Det måste vara något extra!


Intill floden ligger fiskrestaurangerna tätt
 och en av de bättre ska vara Mare Nostrum.



Menyn ser frestande ut, 
nu blev jag plötsligt väldigt sugen på ostron!


Det får bli nästa gång jag kommer dit, 
om jag inte sticker till ostronbilen som är hemma i byn i dag förstås!


2 kommentarer:

  1. Vilken hörlig rundvandring du ger oss! Roligt att läsa menyn. Brukade tycka om huitres, men sedan jag blev allergisk mot citron, smakar de mej inte längre.Men vad mycket annat läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lena! Så tråkigt att vara allergisk mot citron, men det finns mycket annat gott!

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!