Brev från Servian

tisdag 10 juni 2014

utställning på Château de Cassan...


Nu när det har blivit riktigt varmt (34 grader efter lunch)
kan det vara skönt att vara på ett svalt ställe en stund.


Stora stenhus är ju perfekta, de är behagligt svala nu, 
för att inte tala om slott...

Jag bestämde mig för att titta in på Château de Cassan för att se en utställning där.


Det är Blu Canari, med pappersbutik i Pézenas som ställer ut.


"Home is where the wine is..."
Well, inte bara väl, något mer behövs allt...



Oftast när jag besöker Château de Cassan så är det marknad av något slag och det brukar vara trevligt, men det var härligt att se närmare på själva byggnaden för sig också, 
väldigt vacker tycker jag:















Château de Cassan ligger vid vägen mellan Roujan och Gabian,
och i entrén finns en butik med bland annat slottets egna viner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!