Brev från Servian

torsdag 23 januari 2014

dagens skörd...


Härlig början på dagen i dag, 
först en hundrunda i solsken, med fågelkvitter i buskarna! 
Gillar den här bänken under mandelträdet...

Tog mig sen tid att gå en sväng till torget och handla. Under torsdagsmarknaden surrar torget av konversationer och stamkunderna står i kö till just sin slaktare som kommit till byn med sin varubil... Imponerande jobb torghandlarna har, som far runt från by till by, vecka efter vecka! 
Men de ser ut att trivas.


Jag handlar lokala grönsaker hos Bernadette; 
nu finns fina äpplen från Minerve
och kål från Capestang.


Känner mig lyckligt lottad när jag kommer hem med "dagens skörd", 
det får bli sopplunch idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!