Brev från Servian

torsdag 24 april 2014

magisk morgon i Bages...



I morse vakande jag extremt tidigt och bestämde mig för att se soluppgången i Bages, 
vid lagunen strax söder om Narbonne. När jag passerade Béziers syntes stadens silhuett tydligt mot de första disigt rosa solstrålarna, men det var omöjligt att stanna och föreviga; jag kunde bara njuta av åsynen och köra vidare.


När jag kom fram till Bages började det första morgondiset försvinna. 


Bages är i allra högsta grad en fiskeby och redskapen hänger vid vattenlinjen som omsluter byn. 


Det blev en härlig start på dagen att strosa längs vattnet!


2 kommentarer:

  1. Bages känner jag inte till. Men då googlar man och hittar strax. Ser ju förföriskt ut.

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!