Brev från Servian

lördag 31 maj 2014

litet personligt hotell i Paris...


Efter att ha promenerat en hel dag i Paris är det skönt att checka in på sitt hotell... Jag hade hittat lilla personliga Hôtel de Nice på booking.com och trivdes väldigt bra där. Bra läge nära Hôtel de Ville och trots att rue de Rivoli är trafikerad så märktes det inte inomhus, inte i mitt rum i alla fall.

Med den här inredningen är det bra att välja, att förfasas eller förtjusas av de starka färgerna och mönstren. Jag hade ett rum under takåsarna och tyckte det var väldigt mysigt.
Den kinesiska tapeten med granatäpplen och fåglar är väl härlig!





Från takfönstret hade jag utsikt över de grå takåsarna och mot Beaubourgs färgglada tak.




Nästa dag gick jag ut och åt frukost på ett café i närheten. 
Det närmaste caféet på hörnan hade fantasipriser på sin café crème- 6:50€, 
så jag vandrade ett par kvarter till och fick en hel frukost för 7:50€...


Jag är medveten om att detta inte passar alla,
men för dig som kan tänka dig ett enkelt personligt ställe som det här
finns fler bilder från Hôtel de Nice på deras hemsida.

2 kommentarer:

  1. Härligt, vi får allt ta en vecka i Paris till hösten. Hôtel de Nice kan man lägga på minnet, eller inte - lite väl blommigt i taket kanske.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag räknar inte med att det passar alla Hans, man får ta det dom det är :D

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!