Brev från Servian

måndag 31 oktober 2011

dessa strejker...

I dag är det meningen att jag ska åka till Sverige igen.

Bara nu flyget går som det ska.
Strejkrätten är väldigt stark här i Frankrike... Nu är det flygvärdinnorna på Air France som vill ha bättre villkor och drämmer till med fem dagars strejk just när massor av folk ska ut och resa vid höstlov och Toussaint ( Alla Helgons dag).

Jag har fått reda på att jag får nöjet att resa med Czech Air Lines från Paris i stället för Air France, och det gör jag gärna, om bara förbindelsen från Montpellier funkar.

Så håll en liten tumme att det ordnar sig är ni snälla ;-)

Ciao & à bientôt!

6 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Här hålls tummar!
    Hoppas verkligen att resan blev bra,det är så jobbigt då det strular på något sätt./Marianne

    SvaraRadera
  2. Tack Marianne! Jodå, jag kom fram till Paris och det verkar som de tänker flyga härifrån också, så snart kan jag pusta ut ;-)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kom fram! Ha det bra och hoppas du får det bra på din visit i Svedala ! Jag tänker på er! Kramar från Anna

    SvaraRadera
  4. Ibland skulle jag önska att vi svenskar var lite mer franska till sättet... men alla strejker hit och dit kan ju bli lite tröttsamt. Hoppas du kommer fram som du ska!

    SvaraRadera
  5. Mira: Tack, det hjälpte ;-)

    Anna: Ja det gick bra att komma fram trots strejken som tur var. Det bev en fin ceremoni. Kram!

    Kors och tvärs: Visst kan det vara bra att säga ifrån på skarpen ibland, men lite olyckligt för dem som kommer i kläm... Jag klarade mig den här gången :-)

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!