Brev från Servian

fredag 28 oktober 2011

husdetaljer...


Det är alltid spännande att komma in i nya (gamla) hus, 
och insupa atmosfären. 
Igår var vi hos vänner i Murviel-lès-Béziers och fick se deras fina hus.

Läckra traditionella golv!



Lite svårt med färgerna här, det blir inte rättvisande, men i alla fall...
Jag gillar hus som har kvar gamla detaljer, 
lite historia som sitter i väggar och golv.

Här fick vi se exempel på paneler med reliefmönster som såg ut att vara modellerade på fri hand.




Förutom gott fika fick vi också äran att smaka grannens goda hemgjorda apelsinvin! 
Härligt friskt och en aning bittert, 
perfekt både som apéritif och digestif
Underbar färg också!






3 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Vackert,intressant!Visst är det kul med det som är lite "gammalt".Vore kul att besöka fler franska hem.T.v får vi hålla oss till Slotten och de Logi de france vi brukar bo i.Ibland är de ju också lite "gamla",med tinnar och torn osv.
    Apelsinvinet lät också spännande.
    6plus och helt grått ute här idag,så den tilltänkta vandrarrundan har jag inte lust att göra idag.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej! Älskar de gamla franska husen, gillar dessutom fransmännens inredningsstil, blandar gammalt (släktgods) och nytt i en salig blandning...

    SvaraRadera
  3. Hej Marianne,
    här har vi också haft ovanligt grått väder, men så fort det är uppehåll går jag mina rundor över vinfälten, det är härligt!

    Hej Katariina,
    jag gillar också när det är personligt och inte alltför "perfekt", med lite egna detaljer...

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!