Brev från Servian

torsdag 3 november 2011

alerte rouge!

Puh!
Jag kom iväg till Sverige som jag skulle trots strejken, det var verkligen tur.

Det gick att komma hem också i dag, även om vårt plan träffades av blixten och skumpade som en berg-och-dalbana på väg till Montpellier. Piloten var pedagogisk och förklarade att blixten inte var farlig, för oss är det ett "non-événement" en ickehändelse sa han. Så bra! Det kändes lite absurt att sväva där uppe bland blixtar och dunder...som en liten prick i universum.

Vårt departement Hérault var under "Alerte Rouge" idag på grund av ovädret med piskande regn och storm, och motorvägen söderut var avstängd pga en olycka. Vi slingrade oss hem en annan väg, och nu är det skönt att vara hemma igen.

Ha det gott, vi hörs igen när jag har landat "på riktigt".

5 kommentarer:

  1. Åh! Det låter dramatiskt. Hörde på väderleksrapporten om storm och oväder och var raskt i tankarna nere i "våra" trakter igen. Skönt att det gick bra allting!

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!
    Så skönt att du hemma igen,välbehållen!
    Kan ju tänka mig att det var en ruggig
    upplevelse att sitta där i planet.Ha det bra.

    SvaraRadera
  3. Mira och Marianne:
    ja tack, det är skönt att vara hemma igen.

    Här i Servian är det lugnt i dag, men på andra håll svämmar floderna över...

    SvaraRadera
  4. Å hu så otäckt.Vad skönt att allting gick bra. Fast man säger ju "att ner kommer man alltid.."

    SvaraRadera
  5. Kors och Tvärs:
    Så sant; jag är glad att vi kom ner med en riktig landning.

    Vi var nog många som var lättade, vi passagerare brast ut i en spontan applåd, så där som man gjorde förr i tiden ;-)

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!