Brev från Servian

lördag 18 februari 2012

det goda livet i Roquebrun...


Vilken lördag! Njutardag!
Hela familjen åkte en sväng till Roquebrun. Jag missade Mimosafestivalen förra helgen, men Roquebrun är alltid värt ett besök. Vi njöt av en lunch på trevliga familjerestaurangen Petit Nice.
Solen gassade på deras terrass och tjejerna satt i kortärmat där ute...


Jag beställde min favorit "Truite aux amandes"  (forell med mandel) och blev inte besviken den här gången heller... 


Som tillbehör fick vi den betagande utsikten över floden Orb och bergen omkring!






Mimosan blommar fortfarande...


och även apelsinerna trivs i Roquebruns gynnsamma klimat...


Jag skulle vilja påstå att människorna också trivs här; 
här är gott att vara !




5 kommentarer:

  1. Åhhh... jag vet!

    Känner dofterna, känner smaken av fisken o njuter av utsikten.

    Roquebrun, ÄR en dröm...

    Din blogg är underbar! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dubbelörn;
      delad glädje dubbel glädje;
      vad är väl en blogg utan sina läsare :)

      Radera
  2. Hej Karin,
    Det är kul att du är tillbaks.Förstår att ni hade en mysig dag.Det ser ju bara för härligt ut!!!Och så fina tjejer du har!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marianne,
      Underbar dag och underbara tjejer, det är lyx det :)

      Radera
  3. Ännu fler tjusiga bilder! Man behöver inte ens nämna att man är "lite" avundsjuk.
    Jag tror inte att flickorna längtar tillbaka till Sverige eller?

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!