Brev från Servian

tisdag 7 februari 2012

på husspaning i Languedoc...


En av de roliga sakerna med att vara "House Hunter" här i Languedoc är att kryssa runt i det vackra landskapet mellan våra fina byar.  
(Det andra roliga är förstås att träffa alla trevliga husspekulanter).

I dag har jag gått på mysiga gator och gränder i 
Murviel-les-Béziers, Laurens och Gabian. 
Ska du hänga med?!















Det finns så många fina och inspirerande miljöer överallt!
Just de här husen är inte à vendre; till salu...

Men det finns andra... du som längtar hit till södra Frankrike
kan hitta exempel på hus på min sida Hus i Languedoc.
Så kanske vi ses endera dan !

Ha det gott så länge!

8 kommentarer:

  1. Hur blå är den franska himlen, egentligen?!?
    Snart, snart åker vi dit och det känns alldeles fantastiskt att det står ett eget hus i Murviel lès Béziers och väntar på oss.

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabeth, den sydfranska himlen är nästan alltid blå, så fantastiskt är det!
    Jag gick förbi ert hus i dag! Vid entrén blommar det stora mimosaträdet :-))

    SvaraRadera
  3. Hej Karin,ja det måste vara otroligt stimulerande,ditt jobb.
    Mysiga bilder,som gör att man längtar till Frankrike.Har nog inte varit i just dessa byar.I Moureze bodde vi ialla fall,för några år sen.Man kommer nästan inte ihåg på vilka vägar och vilka byar man kört.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns ju så otroligt många byar.
      Härligt är det :)

      Radera
  4. Fantastiskt att vi har ett mimosaträd i vår trädgård - det visste jag inte! Det blir bara bättre och bättre:-)

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder, får aldrig nog av dina "promenad-inlägg"

    Förresten, vad inspirerande att du kunde flytta söderut tack vare internet. Driver ni något företag via nätet då eller? Spännande.

    Bisous

    SvaraRadera
  6. Hej Mia, kul att höra :)

    Ja, nu är det två företag; jag kunde ta med mig jobbet som inläsare/producent av taltidningar
    (skickar ljudfiler över nätet)och nu husjobbet också. Väldigt kul!
    Bisous

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!