Brev från Servian

onsdag 8 augusti 2012

cykeltur på morgonen...


Solen står som spön i backen, 
så det är skönast att komma ut på en cykeltur på morgonen eller kvällen; i dag blev det av!
 Härligt att komma ut på de små vägarna vid vinfälten...






Här går det fort!  
Druvorna skiftar i färg.
Inser att det inte är så långt kvar till skörden...


 Måste också stanna till vid det vilda fikonträdet vid vägkanten, 
det doftar lång väg. 
Men än är de inte mogna, bara något enstaka...


Cikadorna håller mig sällskap på vägen med sitt gnisslande och jag njuter i fulla drag! 
Det är inte så dumt att vara hemma igen...

.

1 kommentar:

  1. Hej Karin
    Underbart!Förstår vilken mysig tur det måste ha varit.Skönt när det finns tillfälle på andra tider än mitt på dagen att aktivera sig.
    Reslusten växer när jag ser druvor och fikon,men inget Frankrike mer i år.Tyvärr..

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!