Brev från Servian

fredag 17 maj 2013

gatuarbete pågår...



Det är otroligt, men i nästan varje by i närheten pågår just nu gatuarbeten. 
Nu har det börjat hos oss också. 
Antagligen är det väldigt bra att de byter ut våra gamla rör i gatan.


Men jobbigt för dem som håller på... 
Kunde inte låta bli att ta en bild i smyg på en av jobbarna 
som tog sin siesta i bilen utanför vårt fönster... 

Faktum är att det är ett bra påhitt med siesta. 
Om jag hinner, vilar jag gärna tjugo minuter efter lunch, 
och så är det som att börja på nytt sen!

Mellan tolv och två är det mesta stängt här nere 
och även i skolan har barnen oftast två timmar lunch...

Inspirerad av den sömnige i bilen inser jag 
att i dag råkar vara en dag då jag hinner ta en tupplur,
à bientôt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!