Brev från Servian

tisdag 14 maj 2013

modernt i Sérignan...


Jag hade flera ärenden i Sérignan i förra veckan, 
och slogs av vilken framåt liten stad det verkar vara. 
Där finns det moderna konstmuseéet.


På lördag 18 maj har de "natt på muséet"
då det är gratis inträde mellan åtta på kvällen och midnatt!


Posten som ligger bredvid ser också lite modern ut...


och parken vid Hôtel de Ville är en skön oas.



I en vacker gammal skola finns musikkonservatorium
och precis där man kommer över bron till byn ligger konsert/teatersalen La Cigalière.


Det är också roligt att de renoverar och moderniserar den gamla bykärnan. På flera ställen var arbetare i full gång och knackade ner ny fin gatsten, och nya träd planteras.


Det centrala torget under platanerna är precis sådär mysigt som man önskar sig, med en rad restauranger...


Kommande helg blir det "Festival BD"
alltså festival för tecknade serier,
Bandes Dessinées.


Så, det finns flera anledningar att besöka Sérignan snart igen...


2 kommentarer:

  1. Hej Karin, jag tycker också att Serignan är en riktigt trevlig stad med ett fint litet centre-ville. Jag har kommenterat detta i min egen blogg och jag minns särskilt det lilla bageriet i hörnet av torget som eldade i sin stenugn så dofterna spred sig över hela torget. Torget i sin tur skuggas av väldiga platanträd som ger svalka under varma sommardagar. Förresten grattis till din populära blogg - det beror säkert mycket på att du är så flitig och hela tiden har intressanta reflexioner eller uppdateringar att bjuda på. Plus alla dina fina bilder. Hälsningar http://stormpartner.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stormpartner,
      tack för det! Just nu finns också ett högintressant hus i Sérignan... vi hörs om det ;)

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!