Brev från Servian

torsdag 10 oktober 2013

sopplunch...


Det var ett tag sen jag var hemma i vår by en torsdag och hade tid att gå till torget och handla.  Som tur var hade vår grönsakshandlerska kvar ett par blomkålshuvuden i dag, eftersom jag hade tänkt göra blomkålssoppa till lunch.  Persiljan får man alltid på köpet... Vitlöken och de små fina auberginerna fräste jag ihop med soltorkade tomater till en röra att ha på brödet i stället för ost.



Soppa ser ju inte så spännande ut, och blomkålssoppa var det länge sedan jag gjorde, men oj vad gott det är!


Med ett par frasiga brödbitar av favoritbagarens Paillasse med aubergineröra på kanske man står sig en stund...

4 kommentarer:

  1. Åh så gott! Lagar soppa en gång i veckan o blomkål är en av favoriterna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt! Jag har glömt bort soppa ett bra tag, men nu börjar det bli dags igen!

      Radera
  2. Ser gott ut! Blomkålssoppa är en favorit!

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!