Brev från Servian

söndag 27 oktober 2013

vid Medelhavet...



 I dag hade jag tänkt dela med mig av tips från Toulouse, 
men här kommer i stället några bilder från dagens tur till havet. 

På parkeringen i Sérignan stod denna rara 2CV
en riktig Dolly fick jag lära mig; visst är den fin! 
Sinnebilden av fransk sommarsemester...


Längs stigen ut till havet passerade vi ett stort buskage med blommande yuccapalmer; 
de har så otroliga klockor.


Klättra över sanddynerna...


 - där väntar strandkanten; 
med stora rullande vågor och fantastiskt ljus!




Tyra lekte loss... 
men man fick faktiskt passa så hon inte kom alltför nära vågorna och drogs med!


En underbar söndag med sommarvärme såhär i slutet av oktober. 

Härligt att bli uppfylld av vågornas ljud och ljuset!

***

Tilläggas kan att det var en hel del folk på stranden och flera som badade, men vi råkade passera naturist-stranden, så jag valde att inte föreviga dem...

***

8 kommentarer:

  1. Så härligt! Här är det milt, men SMHI hotar med vindar av orkanstyrka i morgon... Hua!

    SvaraRadera
  2. Hej det ser härligt ut. Serignan har fina stränder men jag gissar att det är ganska öde nere i Serignan Plage så här års?.
    Vi var i Villeneuve les Beziers förra helgen för att slutföra en affär och det var mulet och trist hela tiden. Men vår affär gick bra ......
    Häsningar http://stormpartner.blogspot.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stormpartner! Igår var det en hel del folk på stranden, såg till och med några som badade ! Ha det så bra i Villeneuve !

      Radera
  3. Bilen är underbar! Som vanligt fina bilder på din blogg!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder! Havet är härligt, men ser lite blåsigt ut. Här ska det bli storm påstår de...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Freedomtravel! Vågorna rullade in, men det var inte så blåsigt. Ingen storm i sikte här...

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!