Brev från Servian

tisdag 20 december 2011

snö där och snö här...


När jag var i Sverige häromdagen fick jag se snö för första gången i år, blötsnö visserligen. Jag har förstått att det har varit dåligt med snö i Sverige hittills i år. För min del räckte det bra med ett par dagar.

Men nu ser jag i Midi Libre, lokaltidningen här i Languedoc, att det har fallit snö uppe i bergen vid St. Pons, från femhundra meters höjd över havet. Vi såg de snöklädda topparna på långt håll när vi körde från Béziers på dagen. Burr! Det har varit ovanligt kyligt här också, 8 plusgrader igår, men det verkar ordna sig så vi slipper snö! Nu kikar solen fram...

Det var väldigt länge sen jag åkte skidor, men faktum är att det finns områden med bra skidåkning bara ett par timmar härifrån. Både norrut i Cevennerna och kanske framför allt söderut i Pyrenéerna. Det kan alltså vara ett bra alternativ för skidsugna som omväxling till de franska alperna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!