Brev från Servian

fredag 9 november 2012

gourmetvandring i Margon!


Det här var nu riktigt länge sen, men jag har bläddrat lite bland mina bilder och måste nog ändå berätta något om sommarens 
Balade Gourmande, gourmetvandringen i Margon. 
Margon är en liten by med ett slott med tinnar och torn mitt i byn, som är omgiven av vinfält.


Runt slottsträdgården arrangerar vingården Domaine de l'Arjolle i grannbyn Pouzolles sedan några år en gourmetvandring tillsammans med några krögare. Trevligt värre!




Det var nio olika "smakstationer" med ett utvalt vin 
och en liten maträtt som passade till... 



Vandringen följde skyltar och gick några kilometer runt vinfälten,  
in i byn, 
och in i den pampiga slottsträdgården.













Det var en härlig dag må ni tro! 
Riktigt varmt och dessutom alla dessa smak-och doftintryck!
Bara parken är värd ett besök i sig;
slottet är privatägt och de har ibland visningar av trädgården.

Nu är det snart dags för en ny vandring. 
Vädret kanske inte blir lika underbart som i juni, 
men det kan vara en upplevelse i alla fall... 


4 kommentarer:

  1. Gourmetvandring - låter som en promenad, helt i min smak :)

    SvaraRadera
  2. Hej Karin.
    Ja,det verkade ju verkligen trevligt!(allt med slott och mat är ju av stort intresse här..)
    Hoppas på nya bilder o info efter din nästa vandring. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Ser fantastiskt ut! Har sett slottet på avstånd... Gourmetvandring låter väldigt inbjudande, oavsett årstid ;).

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!