Brev från Servian

tisdag 6 november 2012

min man...



Vad gör din man? är en vanlig fråga jag får...
Om du också är lite nyfiken av dig kan du se och höra på klippet från Youtube här ovan, 
där Petter Möller spelar en improvisation på violin nr. 62.

Min man Ulf "Maffe" Kloo är nämligen fiolbyggare, 
han bygger fioler och altfioler; 
ett fantastiskt hantverk!


Är han svensk eller fransk? 
Jo,  Monsieur Kloo som jag kallar honom här, är faktiskt svensk, 
även om han ser lite fransk ut iblandsom här på vinprovning vid Château de Margon...


6 kommentarer:

  1. Magisk musik fr ett underbart instrument! Fantastiskt att kunna skapa något sådant med sina händer...

    Full av beundran!

    SvaraRadera
  2. Han ser väldigt trevlig och Fransk ut,din man!
    Vilken konst att bygga fioler! Jag instämmer med Dubbelörn..Full av beundran!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne,
      ja det är onekligen en konst!

      Radera
  3. Var lär man sig sådant? Helt fantastiskt vackert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elisabeth,
      det har funnits en fyraårig fiolbyggarutbildning i Sverige, i Leksand, med lärare från Tyskland, Norge, Usa. Men numera tror jag man får söka sig utomlands.

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!