Brev från Servian

fredag 23 november 2012

rödbetor och chèvre...


Det är så härligt att återupptäcka mat 
som man har glömt bort ett tag!

Rödbetor och chèvre är verkligen en bra kombination.
Igår gjorde jag en rödbets- och spenatrulle med chèvre, 
och kan inte förstå varför den har varit bortglömd:

Kokta rödbetor i små kuber, blandat med värmd bladspenat och rejäla bitar med chèvre, salt och peppar på en smördeg; 
rulla ihop härligheten och in i ugnen tills den fått fin färg!


Det blev rödbetor över och till lunch fick det bli pasta-fräs med rödbetor, röd paprika - och chèvre... Pinjenötter hade varit gott att strössla på, men rostade valnötter funkade också bra!

4 kommentarer:

  1. Tack för tipset - det ska jag absolut testa!

    SvaraRadera
  2. Det här låter vansinnigt gott! Synd att jag inte såg detta innan jag var o handlade. Men sparar receptet, ska absolut testas... :)

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!