Brev från Servian

torsdag 3 maj 2012

hur man överlever ett ryck...


Jo, det är ju så när man renoverar hus, att det går lite ryckvis framåt. Just nu är det ett litet sådant ryck. En biverkning av detta är tyvärr att man drabbas av Casto-koma med jämna mellanrum.  Det infaller när man måste besöka diverse byggvaruhus och leta efter detaljer som oftast inte finns, i alla fall inte precis som man hade önskat att de skulle se ut. Vi har hittat på begreppet efter x antal timmar på Castorama, ett av byggvaruhusen i Béziers; efter en stunds irrande i gångarna blir man helt tom på inspiration och måste därifrån...

Då, när man inte har hittat det man ville hitta, är det bra att ta en liten omväg hem och rensa hjärnan. Så blir man glad igen och tänker att det var väl inte så viktigt med den där bygg-grejen. När det finns:

Blommande och doftande acacia...


Vallmo, vallmo, vallmo
Coquelicot!






7 kommentarer:

  1. Underbart! Tappar andan av vallmovyerna. Det är nog bland det vackraste jag vet... efter blåregnet mot en gammal mur :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ett underbart hav av vallmo slår det mesta :)

      Radera
  2. Visserligen är det fint här också nu, men jag ser ju var jag skulle vilja vara... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att vara där mitt i det röda, det är bra underbart :)

      Radera
  3. Alltså, finns det något vackrare än vallmo? Jag tror inte det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är ju lite luriga och låter sig inte plockas (då ramlar bladen snabbt av),
      så man måste ut, i det underbara havet av rött!

      Radera
  4. Vilka underbara bilder på vallmo! Vad häftigt det skulle vara att få se ett fält med vallmo och fältet intill, full med lavendel :)

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!