Brev från Servian

söndag 8 januari 2012

cafékonsert...


Den här söndagen inleddes lite yrvaket med en cafékonsert på förmiddagen, på tjusiga Château de Cassan (där vi var på julmarknad före jul). Det var ett avslappnat och bra koncept; först lite kaffe, sedan konsert, och så vinprovning efteråt.


Det är verkligen bra att såna här häftiga byggnader används. 


Väggarna i salen där konserten hölls var täckta av stora landskapsmålningar.




Musiken var bra!


Det var en pigg stråktrio; Trio Borsalino, som underhöll med en väldigt blandad repertoar. 
Från lugna 1:a Gymnopedin av Satie till svängig irländsk, fransk, italiensk och judisk folkmusik.


Tjejerna rev också av en tung version av "Fever", med viola-spelaren Michelle Lalor från Irland på sång, medan de väntade på violinistens strängbyte! 

Château de Cassan verkar för övrigt vara den engelska enklavens favoritställe; en stor del av publiken var engelsktalande, och så även vinbonden som avslutade tillställningen med vinprovning; 
Simon & Monica Coulshaw med vingården Trinités i Roquessels.


Vingården ingår i appelationen Faugères.
Bilden lånar jag från deras egen hemsida. 

Bra upplägg som sagt, 
och det kan nog bli fler konsertbesök under våren...



5 kommentarer:

  1. Åh låter som ni hade det riktigt härligt!! Avis!
    Frankrike verkar vara ett intressant land. Nån gång ska jag nog rulla dit också med husbilen - frågan är bara hur jag fixar språket!

    SvaraRadera
  2. Hej Ninni, klart du ska rulla hit!
    Om engelsmännen klarar sig här gör du det också :-)) Och så finns det ju kroppsspråk!

    SvaraRadera
  3. Det där lät riktigt trevligt!

    SvaraRadera
  4. Hej till signaturen Roland:
    du kan maila mig på karin@husilanguedoc.se
    så svarar jag på din fråga via mail.

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!