Brev från Servian

torsdag 5 december 2013

varmt golv!


Nu är lyckan total; 
vi har fått varmt golv!

Att få börja dagen med att kliva på ett varmt klinkergolv i badrummet 
är verkligen en härlig lyx.


Själva badrummet har varit klart sedan i somras, 
så det här var bara pricken över i!

Från början fanns inget badrum på nedervåningen, så vi har delat av ett rum. 


Lite naturligt ljusinsläpp får vi från fönstret i rummet bakom. 

Det smala spegelskåpet reflekterar också lite ljus. 
Där kan man dessutom gömma tråkiga schampoflaskor...


Svårast var att hitta ett skåp till handfatet, 
vi ville ha något enkelt, men ändå kul.
Så det fick bli en vanlig byrå som anpassades invändigt för att få plats med rören. 
Prickarna fanns redan!


Rummet är inte så stort, 
men det är skönt att kunna kliva rätt in i duschen!

Det här har min Monsieur Kloo gjort själv från början till slut, 
men om du behöver hjälp får du gärna höra av dig så kan jag rekommendera 
en duktig svensk rörmokare som jobbar här i byarna!





6 kommentarer:

  1. Très charmant Karin. Dessutom golvvärme vad jag förstår, vilken lyx. Särskilt bra när man har klinkergolv. Ett badrum behöver väl inte vara så stort. Bara slöseri med utrymme. Fint fixat. Har för egen del äntligen fått ett bra (men litet) badrum i Marseillan nu i höstas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt underbart med golvvärme :) Lite pyssel med att göra badrum, men värt besväret!

      Radera
  2. Noterar en snygg unidrain i duschhörnan också! Skönt att slippa stå på en golvbrunn när man duschar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ser detaljerna du! Ja, det är skönt att slippa golvbrunn :)

      Radera
  3. Ohh, vilken byrå!! Nu måste jag omedelbart fundera på hur jag ska kunna hitta ett bra objekt, måla lika och få plats med den någonstans. Urfräckt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, kul att du gillar byrån!
      Lycka till med ditt projekt!

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!