Brev från Servian

tisdag 18 augusti 2015

lunchpaus i Béziers...


Mellan mina kunder i dag 
hann jag med en lunchpaus och en liten promenad i Béziers...


 Lugnet är tillbaka efter förra veckans Féria...




  
Längs Allé Paul Riquet går numera gratis skyttelbussar 
ner till köpcentret Polygone och tillbaka.



 Intill allén kan man köpa färska ostron...



eller slå sig ner vid någon av de många uteserveringarna. 


Roligt att se vilken uppryckning som skett av Le Cristal efter totalrenoveringen. Där åt jag min lunch...


Även många andra hus har fått sig en upprustning. 
Här var tidigare ett ganska skruttigt hotell...





Har du sett trompe l'oeil-målningen 
inne på polishusets gård?!



Här finns också en del trevliga småbutiker som omväxling till köpcentret, jag åker nog tillbaka och kikar mera en annan dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!