Brev från Servian

söndag 27 september 2015

författarmöte på Sortie Ouest...


Under helgen var det bokmässa på Sortie Ouest i Béziers, 
les Chapiteaux du Livre.

En tillställning i litet format, med utställare från olika förlag. Det visades också bokhantverk, vilket är jag tycker är roligt eftersom mitt allra första yrke var handbokbindare. Marmorering av papper är fascinerande, det har jag haft många kurser i...


Det är nästan som trolleri när man skapar ett mönster på ytan och det sedan fastnar på pappret man lägger på...


Barn hade gjort dragspelsböcker...


En glaskonstnär, Laurence Bourgeois, gör böcker av papper och glas. Hon kommer under hösten också att ställa ut på Mediateket i Béziers.


Antikvariat fanns också på plats...




På eftermiddagen hölls ett författarsamtal med Mathias Enard, som i höst har släppt boken Boussole.


Den ser jag fram emot att läsa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!