Brev från Servian

tisdag 20 maj 2014

svensk glashytta i Sauve...


I lördags åkte vi på en utflykt till Sauve, norr om Montpellier. 

Jag hade fått nys om att där skulle invigas en svensk glashytta. 
Glasblåsare Eric Lindgren slog upp portarna till sin nya hytta. 

Det passade otroligt bra just nu, eftersom min vän Malin Mena 
som har en egen studioglashytta i Karlskrona var här på besök. 
Det var roligt att de fick träffas och vem vet, 
kanske de gör något projekt ihop framöver!




Eric har jobbat länge som glasblåsare och gör fina dricksglas och kannor i många olika färger, 
härliga både till vardag och fest.


Sauve verkar vara en mysig liten by med många aktiva konsthantverkare, 
så passa på och ta en sväng dit om du är i närheten av Montpellier. 

Flera av vännerna från vår skandinaviska förening Scand'Oc 
hade också hittat dit denna vackra lördag.








2 kommentarer:

  1. Hej Karin.
    Du behöver inte publicera detta.
    Men häromdagen träffade jag en bekant som berättade just om Suave och att det där finns ett svenskt B&B / Konferensanläggning. (www.oliven.nu).
    Mycket svenskt i den lilla byn. Du hade kanske koll på detta - men om inte, tänkte jag att du kunde ha nytta av att känna till det. // Olof S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej StormPartner,
      det stämmer,vi hade kontakt för ett tag sedan, men det tänkte jag inte på när vi var i byn! Det blir säkert fler turer dit :)

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!