Brev från Servian

tisdag 20 februari 2018

mat och B&B i Murviel...


Murviel-les-Béziers är en av de omtyckta byarna med bra läge nära både staden Béziers och vinodlingarna, bergen och floden Orb.

Igår hade jag nöjet att äta lunch med kunder på restaurangen 
som ligger i utkanten av byn, 
snett mittemot turistbyrån och LIDL.


Utifrån kanske man inte anar att det är en förstklassig restaurang, men här lagas maten från grunden och Julie och Sébastien har ett urval viner från trakten.

Jag åt en krämig pumpasoppa till förrätt, och en filet de St Pierre till huvudrätt; en vit fisk, perfekt tillagad med goda tillbehör. 
Under fisken ligger en potatis/grönsakskaka...


Efterrätterna såg inte heller dumma ut...


Julie berättade att citron-efterrätten är uppkallad efter notarien som har kontor mittemot; vi hade anledning att träffa henne i dag eftersom mina kunder snart sällar sig till skaran av svenskar i byn.  

Julie säger att svenskarna är de bästa gästerna på restaurangen
och övar på att lära sig några svenska ord!

Om du letar efter B&B att bo på under ditt besök eller husletar-resa i vårt område, då kan jag rekommendera
Där tar Thérèse och Ronald emot i sitt stora pampiga hus, 
med härlig trädgård och pool.



Passa på!
När du bokar din vistelse där -minst två nätter- 
och anger "Hus i Languedoc" vid bokningen
 så bjuder värdparet på en välkomstdrink och en flaska vin!




2 kommentarer:

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!