Brev från Servian

torsdag 22 februari 2018

charmiga 2cv...



2cv måste väl vara den charmigaste bilen man kan tänka sig...
Igår på väg hem kom vi ikapp den här godbiten, 
och eftersom jag inte körde passade jag på att ta några bilder.

För många många år sedan när jag var "au-pair" i Avignon
 körde jag familjens barn i en ärtgrön 2cv. 

Det var inte helt utan äventyr om man säger så... 
Ett av problemen var att vi bodde i en brant backe där man måste  svänga vänster, men vänster blinkers funkade inte. Det gällde att sträcka ut armen genom fönstret... och hoppas att inte den bakomvarande bilisten tänkte köra om just som det var dags för mig att svänga!

En annan gång blåste motorhuven upp framför vindrutan och blockerade sikten fullständigt. Det blåser ju ofta mycket stark mistralvind i Rhône-dalen och ibland var det knappt jag vågade köra över bron över Rhône, det kändes som vi skulle flyga iväg, lilla bilen och jag.

Men för det här paret framför oss gick det som en dans!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!