Brev från Servian

onsdag 6 april 2011

blåregn och syrener...


Återigen njuter jag av den bedövande, intensiva doften av blåregn; saktar ner farten när jag passerar de härliga klasarna.
Det blommar mer och mer vid det rostiga plåtskranket längs gatan. Jag tycker de gör sig fint ihop.

Undras om blåregn klarar sig i en kruka på terrassen.
De tjocka grenarna ser ut att vara hundra år, kanske att de behöver få ner sina rötter i jorden. Värt att kolla upp!
Någon som vet?

Jag skrev om blåregnet i höstas, i oktober, så det har verkligen en lång härlig blomningssäsong.

Annars är syrenerna på gång med blommor i olika stadier.



Syrener är annars skolavslutningsminnen för mig.
Och jordgubbstårta  i syrénbersån i Ramdala.
Härliga tider!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!