Brev från Servian

torsdag 26 januari 2012

okynne...


Ibland är det bara helt rätt att inte göra det man har tänkt sig...
i stället för dagens tur till byggvaruhuset fick vi lov att ta en tidig apéro på vår soliga lilla bakterrass.

Jag blev lite stolt att jag direkt gissade att det vita vinet i min hand var ett viognier; rundare och mer smak än ett sauvignon  blanc men inte smörigt som chardonnay...



Det goda vinet kommer från Domaine Saint Ferréol och vi hittade det på julmarknaden på Château de Cassan. Kanske dags att ta en tur till deras Domaine i Nizas snart...

Att sedan sluta ögonen i solen, luta sig tillbaka några minuter och njuta, omsluten av fågelkvitter, det är lycka en vanlig torsdag i januari!

(Och byggvaruhuset finns kvar i morgon...)

4 kommentarer:

  1. I Stockholm lämnar snöblasket en brun sörja på gummimattan i bilen och dagsljus är något jag nästan glömt hur det ser ut! Huset i Murviel, som snart är vårt, är som en hägring - inte blir det mindre lockande när jag läser dina inlägg - du har en fin blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisabeth, och vad härligt att ni har ert nya hus och många fina dagar där att se fram emot!

      Radera
  2. Så underbart det låter!! Tillåter mej att drömma mej bort från snö och kyliga vindar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Drömmar kan vara bra att ta till ibland :-)

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!