Brev från Servian

söndag 27 maj 2012

prickigast...


Prickigast på blomsterfestivalen!


6 kommentarer:

  1. Tack för tipset ”glömt” Languedoc, mest varit en genomfart... entre deux mers - till Biarritz... på tillbakavägen efter Atlantkustens vindar märks det så tydligt att Medelhavet är en ... ”insjö” Tittad som hastigast på ’dina’ hus - söker ingen m pool (el närhet t golf!) men gärna m liten trädgård... OM ditt område blir aktuellt ska jag läsa lite noggrannare... - många italienska vänner reser till Cap d’Agde - jag föredrar lugnet i Bidart ;) - Vet Du VAR det finns Flamingos i Frankrike?!
    Jaroq

    SvaraRadera
  2. Hej Jaroq,
    Atlantkusten har förstås också sitt, tillbringade en sommar i St. Jean-de-Luz för lääänge sen...men har hittat hem här i Languedoc.
    Flamingos finns runt Montpellier, Camargue!

    SvaraRadera
  3. Efter 'över tio år' utan Eget hem... känner jag mer o mer en önskan att bli mer ”bofast” och äv. om Mitt -hem- eg. Är Italien, men ... för hälsans skull letar jag ett (bättre?!) ”alternativ” ... Frankrike verkar (trots allt ... ) rätt stabilt... St. Jean-de-Luz var/är fint - ett tag sedan jag var där också! Tack för svar ... Jaroq

    PS: Flamingos är en bra indikation på att luften/havet är bra (rent), sålunda äv. Bra för ... ”känsliga” människor ;) - även om jag nu inte är biolog ... de kanske också ”kan” mutera?!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror flamingosarna trivs i våra grunda laguner, där är det lätt för dem att fiska,
      och längs kusten här vid Lejonbukten är det även "människovänligt" :)

      Radera
  4. Det finns gott om flamingos på litet närmare håll också - längs lagunen söder om Narbonne. Vi har flera gånger sett dessa härliga fåglar på småvägar söder om byn Bages.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det Lotten, det stämmer ju! Bages är fina fisken för flamingos :)

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!