Brev från Servian

måndag 8 oktober 2012

lunch i skuggan av en platan...


De här sköna oktoberdagarna som vi har nu är en ren lyx för en fd. frusen skandinav... Jag bara njuter.
Det har varit lite disiga morgnar, men framåt lunch klarnar det upp och vi har omkring 25 grader på dagarna. 


Häromdagen hade vi ärenden i Clermont l'Hérault och passade på att äta lunch på en av restaurangerna i platanallén mitt i stan. 

Platanträden silar solen så det blir lagom varmt och de ger ett vackert ljusspel med sol och skugga.


En av mina husspekulanter undrade om det är ovanligt varmt för årstiden, men nej, det är helt normalt  med över 20 grader i oktober.
C'est normale!







2 kommentarer:

  1. Så skönt att få njuta av värmen,utsikten och allt det fina,
    Hoppas att vädret håller i sig tills slutet av månaden.
    Här hemma har vi ruskigt höst väder med bara regn, regn, regn:(
    Sol-Britt

    SvaraRadera
  2. Imorrn kommer jag!
    Vi har haft underbara oktoberdagar också här hemma men då handlar det om hög, klar luft och en termometer som bara precis orkar ta sig förbi tiogradersstrecket mitt på dagen.

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!