Brev från Servian

onsdag 15 april 2015

slingriga vägar...


I söndags sken solen återigen och vi begav oss ut på en söndagsutflykt längs slingriga vägar, 
min monsieur och jag...


På vissa ställen undrade man hur smal vägen skulle bli... och då kom en skylt som visade att den skulle bli ännu smalare... Som tur var mötte vi bara motorcyklister och cyklister så vi slapp att backa längs bergskanterna.


Vi hade tänkt luncha i Montpeyroux, 
men alla bord på lilla restaurangen La terrasse du Mimosa var reserverade fastän vi var tidigt ute.



Det är inte långt till krukmakarbyn St. Jean-de-Fos därifrån och där var det lugnt.

 

Vi fick vår lunch på torget där i stället.


Sedan började den äventyrliga färden norrut, 
på en väg som stundtals mest liknade en väg för bergsgetterna...


Här sticker berget Pic Saint Loup upp sin spets i bakgrunden...


På en liten höjd ligger som ett litet fort, 
hur gick det till när de byggde det? Mitt ute bland bergen...


Här har förstås bott människor sedan årtusenden, 
fascinerande att tänka sig!


Vi kom fram till Saint-Jean-de Buèges 
och så småningom till dalen vid floden Hérault.


En fascinerande slingrande färd, med många vackra vyer,
men, vi tog en lite snabbare väg hem!





2 kommentarer:

  1. Tack snälla Karin för UNDERBARA bilder. Jag har börjat följa din blogg för att få min frankrikelängtan någorlunda stillad. Reser tillsammans med sambon ner varje år, mest till Rivieran men nu två år i rad har vi styrt kosan mot Languedoc-Roussillon. I höstas hade vi en härlig vistelse i Banyuls sur mer med omnejd. Ska bli mer av dessa trakter. Ha det gott./ Hälsningar Britt-Marie i Malmö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Britt-Marie! Roligt att du läser min blogg. Välkommen hit igen !

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!