Brev från Servian

torsdag 24 mars 2016

uppdrag i Perpignan...


Det är inte så ofta jag är på husletaruppdrag i Perpignan, 
men idag så... 

Kul som omväxling till byar och städer hemmavid. Perpignan är ju en härlig stad som "har allt" och ligger nära både Medelhavet och Pyrenéerna. Silhuetten med den snöklädda bergstoppen Canigou var verkligen enastående i dag, men tyvärr funkar det inte att fotografera i full fart på motorvägen...


Längs Quai Vauban ligger restaurangerna tätt och en dag i mars är det naturligt att kunna sitta utomhus och äta lunch...


Jag slog mig ner för en snabb lunch på andra sidan ån, 
Grand Café la Poste och fick in en helt grym Salade Nordique  
med avocado och äpple.


Påsken närmar sig... 
Här i Frankrike är fredag en vanlig arbetsdag och nya visningar väntar, men jag passar på att önska Glad Påsk! 
till alla som är lediga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!