Brev från Servian

söndag 23 september 2012

hantverkskvarteren i Pézenas...


De små gränderna i Pézenas gamla stadsdel myllrar av folk sommartid. 





Nu i september är det mysigt att i mera lugn och ro strosa runt och kika in i spännande hantverkares fönster.   






Det finns ett femtiotal kvalificerade hantverkare som har sin ateljé i dessa mysiga medeltida kvarter,  här kikar vi i fönstret hos ménuisier & ébeniste Serge Ivorra.

Om denne skicklige finsnickare är kan vi läsa i boken L'esprit de la main, där Lars Hansare har gjort fina porträtt av franska hantverkare och deras yrken i ord och bild.


Lars fru Jane är duktig akvarellist och ställer just nu ut på vingården Mas Belles- Eaux, och passa på; det är en vecka kvar på utställningen för er som är i närheten!





2 kommentarer:

  1. Hej Karin
    Din blogg är verkligen fin - jag har inte varit inne på den på en tid. Fin beskrivning av Pezenas. Jag kommer att lägga en blänkare på FB till den. Jag såg att du glömt ett : i adressen till min restaurangblogg - det skall vara http://best-eating-out-in-languedoc.blogspot.fr/
    Mvh
    Jan

    SvaraRadera
  2. Hej Jan,
    tack för det!
    Det är alltid roligt om nya läsare hittar bloggen. Och nu funkar länken till dina restaurangtips också!
    Ha det gott, hälsar Karin

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!