Brev från Servian

tisdag 12 februari 2013

hej, Bécassine!


Jag gjorde en ny bekantskap på mimosafestivalen i år...
Temat för de olika vagnarna var ju seriefigurer; 
men Bécassine, är hon bekant?


Den här Bécassine- damen var väl otroligt söt!


Jag har inte läst något om Bécassine förut, 
men efter lite efterforskningar hittar jag 
att hon har funnits som serie sedan 1905!

Så det var väl dags att upptäcka det nu...



På nätet hittar jag också en kopia av boken 
Bécassine pendant la Guerre och lånar en sida därifrån:


Alltid kul med nya upptäckter i den franska kulturen!


2 kommentarer:

  1. Festivaler är ju allt som oftast kul! Härliga bilder! Härligt med mimosan!!

    SvaraRadera
  2. Så har jag lärt mig något nytt även idag!

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!