Brev från Servian

torsdag 18 juli 2013

pratar om deckare på radio...



Häromdagen, just som jag skulle åka iväg till Marseille på några dagar, blev jag uppringd av Sveriges Radio, p4 Göteborg som ville veta lite mer om det där med de svenska deckarna här i Frankrike.

Så jag fick berätta för Harald Treutiger om det svenska deckarundret här i Frankrike. Stieg Larsson, Henning Mankell, Camilla Läckberg...Så länge jag har bott här har de alltid funnits med på topplistorna och det håller i sig. Och jag tror inte att de behöver vara oroliga trots marknadsföringstricket på omslagen med "den här deckaren är INTE svensk"!

Fick det bekräftat på fnac i Marseille och även andra svenska författare säljer bra:


Katarina Mazettis Grabben i graven bredvid är säljarnas favorit...


Jonas Jonassons Hundraåringen finns i samlarutgåva...


och Henning Mankells böcker har en banderoll där det står MANKELL kort och gott; 
så som sagt, det är ett varumärke som står sig!

Om du vill lyssna,
 klicka på länken till  P4 Göteborg .


2 kommentarer:

  1. Hej

    Det blev himla bra!

    Lasse från Göteborg

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!