Brev från Servian

tisdag 12 november 2013

om en omväg...


Det är något speciellt med att bo i Languedoc som är svårt att förklara, 
men som många av oss som hittat hit är överens om.  
Den vardagliga Lyckan...
och tacksamheten över att vara här.


På väg hem från dagens jobb och middagshandling på en vanlig Intermarché
måste jag bara ta en omväg om några byar 
-för att ljuset är så vackert, bergen avtecknar sig så underbart vid horisonten och de rostfärgade vinfälten lyser så härligt mot den knallblå himlen...


Tyvärr hade jag bara mobilen med mig, så det blev inte så många dugliga bilder.


4 kommentarer:

  1. Bilderna är fantastiska och kontrasten mot hur de flesta dagarna ser ut här nu är total. Förstår att du känner dig lycklig över att vara där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Murvielklotter, du vet hur det är :)

      Radera
  2. Ha.... Du är så blygsam. Du tar alltid jättefina bilder, bra komponerade och bra vinklar.mm.
    PS Har du sett mitt inlägg om kindpussandets konst? Du borde väl ha några bra tips. // Hälsningar SP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej StormPartner, det var en roligt film om "bises"- som väl visar att det är inte så enkelt! Men det är bara att hänga på den man träffar, två eller tre kan variera!

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!