Brev från Servian

onsdag 27 november 2013

klassiker vid Canal du Midi...


Den här tdien på året är det inte många som far med kanalbåt på Canal du Midi. 
Men det är oerhört vackert att gå eller cykla längs kanalen omgiven av höstfärgerna.


Strategiskt parkerad står denna klassiska fina 2CV, 
och liksom ber om att bli fotograferad.
Härligt att dessa pärlor fortfarande rullar!


För att inte tala om kanalbåtarna.
Jag har faktiskt ännu inte tagit någon tur med dem, 
men något ska ju sparas till framtiden... 


Kan tänka mig att det är otroligt avkopplande att glida fram på kanalen 
och stanna till vid någon mysig restaurang då och då!






2 kommentarer:

  1. Hej Karin. Visst är den (Le Canal) vacker.
    Särskilt så här på "icke-säsong" med hög och klar luft så ser det stramt och stiligt ut.

    Såg du förresten några kryss på träden som markerar att dom är angripna och ska avverkas? Jag tycker det är tråkigt att många av Platanerna kommer att dö och skall ersättas av nyplanterade träd. Det kommer ta många år att återställa den nuvarande beväxligheten efter kanalen på dom ställen som är drabbade.
    Hälsningar SP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej StormPartner! Visst är det synd att platanerna är sjuka, det kommer att bli tomt ett tag. Men jag såg inga kryss just där...

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!