Brev från Servian

torsdag 14 maj 2015

en tur till stranden...


Jag lyckades få till en husvisning på förmiddagen, trots att det är helgdag. Annars är det många som tar tillfället att "faire un pont", (göra en bro) dvs. ta ut en klämdag när det är helg på torsdagen. 

Sedan sammanstrålade jag och monsieur på restaurang i Portiragnes, 
där vi fick varsin fin och matig sallad.

Det var riktigt varmt och vi for vidare ut till la plage.
Längst österut i Portiragnes Plage är det tillåtet att ta med sig hundar på stranden.


Vi tar stigen ner till stranden...



Det doftar underbart av den vilda ginsten...


 Här finns en enkel strandrestaurang...


Det var skönt att svalka sig i strandkanten. 
Vi badade inte, men det gjorde de här små rackarna...


Det är riktig sommarvärme idag, 33 grader, 
men det blåser friskt och verkar enligt MeteoFrance som om lite svalare väder är på väg.


Sommarvackert är det i alla fall!



3 kommentarer:

  1. Tack för alla vackra bilder ! Så bra att ha dom att titta på när det är dåligt väder här i Hälsingland . Jag har besökt dina trakter under några år . Senast i höstas då jag bodde i det gamla bageriet i Abeilhan .4 veckor .Tidigare har jag hyrt av Ulrika Björk . Svåger och svägerska bor i Fontes sedan några år .Mvh Inger i Söderhamn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Inger, så roligt att du trivs i våra trakter!

      Radera
  2. Portiragne Plage och Portiragne gillar vi som du vet.
    Hoppas "monsieur" också gillade det. Kanske inte så charmigt i Portiragne Plage som i en mera traditionell by men ack så praktiskt med stranden så nära och bra restauranger öppna stora delar av året.

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!