Brev från Servian

lördag 28 januari 2017

renovering pågår...


Vårt nya kök i Béziers, det är ett av de värre jag har sett, 
och då har jag ändå visat bra många hus för mina huskunder...


Dessutom var all ytor på väggar och tak 
täckt med en riktigt ful extra knottrig plastfärg, 
full av sprickor...


Den fäste inte så bra heller...

Vi har tagit hjälp av Daniel och Carina på Mitt i Languedoc 
med spackling och takmålning, och
börjar nu ana hur det kan bli med släta tak och väggar...



Sen är det "bara resten kvar"
som jag brukar säga, när det är riktigt mycket kvar att göra... 

Men det går framåt!
Till påsk tänkte vi vara klara, 
om att går som planerat...






1 kommentar:

  1. Ser ut som vårt kök ungefär. Och i hallen och trappan pizzeriaväggar som man skulle skrapa sig fördärvad på om man råkade gå in i. Nu är köket utrivet och snart är det bara "resten kvar"... ;) Lycka till!

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!