Brev från Servian

fredag 10 juni 2011

i vår trädgård...


Gick en sväng med hundarna i vår trädgård i dag. 
Ja alltså, inte i vår egen trädgård, utan allas vår trädgård i Servian; le jardin municipal, en liten park med lekgrejor för barn. 
Syrenbuddlejan verkar trivas där, och även bina. 
Egentligen brukar jag kalla den fjärilsbuske, men här verkar det mer vara fråga om bi-buske...
De ser för roliga ut i närbild, med sitt gula ansikte.



och sin gula rumpa...
Men det är väl inte vanliga bin det här, 
de brukar se ulligare och gulligare ut...


Där fanns också ett par stora trädexemplar av blomman jag 
fotade inuti för ett par veckor sedan. 
Kan det vara junimagnolia som jag fick förslag på?

På andra sidan kanalen ligger detta växthus med torn
( klart man måste ha torn, jag vill också ha ett torn...)
jag hoppas bara att de lagar fönstret, så det inte förfaller fullständigt.




Innan det var dags att gå vidare kastade jag lystna blickar på de fina körsbären, men avstod från akrobatiska övningar i trädet.... Jag får överlåta åt fåglarna att mumsa på dem.


2 kommentarer:

  1. En sådan trädgård skulle man ha!

    SvaraRadera
  2. Javisst! Men det är också väldigt behändigt att bara gå dit och njuta och låta de kommunala jardinierna sköta om prakten :-)

    SvaraRadera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!