Brev från Servian

fredag 6 december 2013

fredagslunch i Poilhes...


Var ute och åkte längs Canal du Midi i dag 
och stannade till lagom vid lunchtid i gulliga byn Poilhes.

Det blåste rätt kyligt så det satt förstås ingen på 
den mysiga uteserveringen vid restaurangen Les Platanes.


Inomhus kunde vi värma oss med en härlig gratinerad löksoppa.
Jag fattar inte varför vi inte lagar det oftare hemma, 
det är ju hur gott som helst!


Till huvudrätt valde jag en Feuilleté aux Fruits de Mer 
och måste säga att den överträffade mina förväntningar! 

Så om du har vägarna förbi Poilhes, som ligger ett stenkast från Capestang,
kan jag absolut rekommendera en lunch här! 



Ägarna Amanda och David från Nya Zeeland är ganska nya i byn, 
de tog över här i våras efter att ha bott längre norrut i Frankrike tidigare.

Tisdagkvällar kör de Fish&chipskvällar, 
men då måste man reservera; det bor många engelsmän i trakten!



2 kommentarer:

  1. Om du tycker att det är kyligt så skulle du varit i Skåne nu. Hagel, på tvären, 28sekundmeter vind. Det var rätt mysigt att gå en runda med hundarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Huvvaligen! Är det den där Sven som har kommit med hagel nu?
      Bäst att hålla sig inne i värmen!

      Radera

Hej du som läser mina "brev"Roligt om du också skriver en rad!